سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] حکمت را هر جا باشد فراگیر که حکمت گاه در سینه منافق بود پس در سینه‏اش بجنبد تا برون شود و با همسانهاى خود در سینه مؤمن بیارمد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :0
کل بازدید :22856
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
1:29 ع
چرا از مرگ هراس داریم ؟
 چرا از مرگ می ترسیم ؟!
مرگ چیست؟
شخصى به علىّ بن الحسین علیهما السّلام عرض کرد: مرگ چیست؟ فرمود: براى م?من، مانند از تن در آوردن لباس چرکین و پر از شپش، و رهائى از قیدها و زنجیرهاى گران و ملبس شدن به فاخرترین لباس و (بوئیدن) خوشبوترین بویها، و سوارشدن بر (رام‏ترین) مرکبها و مأوا گرفتن در مأنوس‏ترین منازل، و براى کافران مانند از تن به در آوردن لباسهاى فاخر و انتقال از منزلهاى مأنوس و بر تن کردن‏چرکین‏ترین و زبرترین لباسها، و رفتن به وحشتناک‏ترین منازل، و (چشیدن) سخت‏ترین شکنجه‏هاست.

و از محمّد بن علىّ علیهماالسّلام پرسیدند که: مرگ چیست؟ فرمود: همان خوابى است که شب هنگام شما را فرا مى‏گیرد، با این تفاوت که مرگ مدّتش طولانى‏ تر است و شخص از آن بیدار نگردد، مگر در روز قیامت، وقتى انسان در خواب انواع شادمانى را ببیند که نتواند وصف کند، و همچنین از اقسام ترس چیزهایى ببیند که قادر به توصیف حدّ آن نباشد، پس آن حال شادى یا ترس در خواب چگونه است؟ این است مرگ، پس خود را براى آن مهیّا سازید.(معانی الأخبار / ترجمه محمدى /ج‏2 /  197)

 مرگ و چیرگی او بر انسان
پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏ فرماید: خداوند، آفریده‏اى را نیافریده است مگر آنکه بر آن فرماندهى قرار داده که بر آن چیرگى دارد، و این براى آن است که چون خداوند تبارک و تعالى دریاهاى شیب را بیافرید بر خود بالیدند و جوشیدند و گفتند: چه چیز بر ما چیرگى تواند یافت؟ و خداوند زمین را آفرید و آن را بر پشت دریا پهن کرد و گسترد و دریارام زمین شد.

سپس فرمود: زمین بر خود بالید و گفت: چه چیز بر من چیره گردد؟ سپس باد بر خود بالید و طوفان به راه انداخت و دامن کشید و گفت: چه چیز بر من چیرگى تواند؟ و خداوند انسان را آفرید که ساختن آغازید و چاره اندیشید و آن را برگرفت که از باد و جز آن خود را نهان مى‏داشت، و بدین ترتیب باد هم خوار شد. و سپس انسان سر به شورش برداشت و گفت: چه چیز قدرتى بیش از من دارد؟ و خداوند مرگ را براى او آفرید و انسان نیز به خوارى کشیده شد. (بهشت کافى / ترجمه روضه کافى/  191)  و این مرگ محو کننده لذت های او و پایان بخش خوشی و ناخوشی های اوست. حضرت پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله مى‏فرماید که: بسیار به خاطر بیاورید، محوکننده لذّتها را.

پرسیدند که: چه چیز است آن؟ فرمود: مردن. (مصباح الشریعة / ترجمه و شرح عبد الرزاق گیلان / 507 )  و حضرت علی علیه السلام در این باره فرمودند: مرگ نابود کننده لذّت‏ها، تیره کننده خواهش‏هاى نفسانى، و دور کننده اهداف شماست، مرگ دیدار کننده‏اى دوست نداشتنى، هماوردى شکست ناپذیر و کینه توزى است که بازخواست نمى‏شود(نهج البلاغة / ترجمه دشتى/  خطبه 230 )

وصف حال مردگان
حضرت علی علیه السلام در وصف حال مردگان چنین فرموده‌اند: در حالى که آنها داراى عزّت پایدار، و درجات والاى افتخار بودند. پادشاهان حاکم، یا رعیّت سر فراز بودند که سرانجام به درون برزخ راه یافتند، و زمین آنها را در خود گرفت، و از گوشت بدن‏هاى آنان خورد، و از خون آنان نوشید پس در شکاف گورها بى جان و بدون حرکت پنهان مانده ‏اند. نه از دگرگونیها نگرانند  و نه از زلزله‏ها ترسناک، و نه از فریادهاى سخت هراسى دارند.

غائب شدگانى که کسى انتظار آنان را نمى‏کشد، و حاضرانى که حضور نمى‏ یابند، اجتماعى داشتند و پراکنده شدند، با یکدیگر مهربان بودند و جدا گردیدند، اگر یادشان فراموش گشت، یا دیارشان ساکت شد، براى طولانى شدن زمان یا دورى مکان نیست، بلکه جام مرگ نوشیدند. گویا بودند و لال شدند، شنوا بودند و کر گشتند، و حرکاتشان به سکون تبدیل شد، چنان آرمیدند که گویا بیهوش بر خاک افتاده و در خواب فرو رفته‏اند. همسایگانى هستند که با یکدیگر انس نمى‏گیرند و دوستانى‏اند که به دیدار یکدیگر نمى‏روند.

پیوندهاى شناسایى در میانشان پوسیده، و اسباب برادرى قطع گردیده است. با اینکه در یک جا گرد آمده‏اند تنهایند، رفیقان یکدیگرند و از هم دورند، نه براى شب صبحگاهى مى‏شناسند، و نه براى روز شامگاهى. شب، یا روزى که به سفر مرگ رفته‏اند براى آنها جاویدان است. خطرات آن جهان را وحشتناک‏تر از آنچه مى‏ترسیدند یافتند، و نشانه‏هاى آن را بزرگ‏تر از آنچه مى‏پنداشتند مشاهده کردند.براى رسیدن به بهشت یا جهنّم، تا قرارگاه اصلى‏شان مهلت داده شدند، و جهانى از بیم و امید برایشان فراهم آمد. اگر مى ‏خواستند آنچه را که دیدند توصیف کنند، زبانشان عاجز مى‏شد.

حال اگر چه آثارشان نابود، و اخبارشان فراموش شده، امّا چشم‏هاى عبرت بین، آنها را مى‏نگرد، و گوش جان اخبارشان را مى‏شنود، که با زبان دیگرى با ما حرف مى‏زنند و مى‏گویند: چهره‏هاى زیبا پژمرده و بدن‏هاى ناز پرورده پوسیده شد، و بر اندام خود لباس کهنگى پوشانده‏ایم، و تنگى قبر ما را در فشار گرفته، وحشت و ترس را از یکدیگر به ارث برده‏ایم، خانه‏هاى خاموش قبر بر ما فرو ریخته، و زیبایى‏هاى اندام ما را نابود، و نشانه‏هاى چهره‏هاى ما را دگرگون کرده است.اقامت ما در این خانه‏هاى وحشت‏زا طولانى است، نه از مشکلات رهایى یافته، و نه از تنگى قبر گشایشى فراهم شد. ( نهج البلاغه ترجمه دشتی/ خطبه 221)

چرا انسان مرگ‏ را دوست ندارد
مردى خدمت پیامبرخدا (صلی الله علیه) رسید و به او گفت: چگونه است که من مرگ را دوست ندارم؟ فرمود: آیا مالى دارى؟ گفت: آرى. فرمود: آیا آن را پیش از مرگ (به گور خود) فرستاده‏اى؟گفت: نه. فرمود: براى همین است مرگ را دوست ندارى. (الخصال / ترجمه جعفرى /  ج‏1 / 27)

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

اگر میخواهید سیگارویا قلیان را ترک کنید این مطلب را بخوانید!

ترک سیگار و ترک قلیان با این نکات!

همیشه در همه ی جاها ،سایت ها، کتاب ها ، مجلات و .. درباره مواد سمی خطرناک موجود در سیگار و قلیان صحبت به میان آمده است و این موضوع، امری تکراری و خسته کننده شده است و ما نیز در این مطلب نمی خواهیم بیشتر بر مضررات سیگار تمرکز کنیم چون کسی که سیگار میکشد به خوبی این مضرات را لمس میکند و میداند که مصرف مواد دخانی بر بدنش چه تاثیراتی میگذارد معمولا تجربه بیشتر افراد سیگاری و قلیانی نشان داده است که ابتدا به دلیل غم و غصه و فکر های آزار دهنده و شرایط سخت زندگی (که البته در برخی مواقع می توان با یک دیدگاه واقع بینانه فهمید که زندگی آنچنان هم سخت و آزار دهنده نیست ) پناه به سیگار و قلیان و .. می آورند و پس از مدتی میبینند که نه تنها غم و غصه اشان رفع نشد بلکه روز به روز به این افکار اضافه شد و تا جایی که همیشه در خلوت خود میگویند که من چرا سیگار میکشم من چرا به این روز افتادم و روز به روز احساس تنفر از این ماده ی قاتل و کثیف میکنند و کسی که اظهار میدارد که من از سیگار کشیدن لذت میبرم مسلما اول راه است و یا اون تاثیرات جدی را به چشم ندیده است و تجربه نکرده است مسلما وقتی آدم یک بیماری را شخصا تجربه میکند می فهمد که چقد سختی در این بیماری وجود دارد وگرنه با گفتن، شاید برخی نتوانند درک کنند و یا اون شرایط رو حس کنند. سیگار و قلیان معمولا با توجه به وجود مواد سمی از جمله نیکوتین و دی اکسید کربن و مونو اکسید کربن که دو گزینه آخر معمولا از اگزوز ماشین و دودکش خانه ها و کارخانه ها به هوا وارد میشود و از نظر سمی بودن و قدرت اختلال در سیستم بدن بسیار خطرناک میباشند و همیشه یک فرد تا مدت زمانی سیگار یا قلیان میکشد و به یک دفعه از پا می افتد نمونه های مشابه هم زیاد وجود دارد از کسانی که دور و بر ما هستند و بالفرض 20 سال سیگار کشیده اند و بعد از 20 سال یهو دریچه قلبشان مسدود شده است و سالها در بیمارستان بستری شده اند و حتی موقعی که به حیات برگشته اند که برخی از اعضای خود را از دست داده اند و به صورت اجباری سیگار نکشیده اند ولی تا آخر عمر از عواقب آن زجر کشیده اند و حسرت هم نوعان خودشان را خورده اند. پس چه  بهتر که ما از همین امروز از همین الان این ها را ببینیم و دچار سرنوشت آنها نشویم خیلی چیزها را نباید تجربه کرد چون تجربه آنها، سنگین تمام میشود. . برای ترک سیگار بهتر است لحظه ای تصمیم بگیریم یعنی کار را موکول نکنیم به فردا ، پس فردا ، شنبه ، اول ماه ، اول هفته ، اول سال و… این ها همش بهانه و البته کارهای شیطان است در قرآن نیز در سوره ناس به یک ویژگی شیطان به نام خناس اشاره شده است که این ویژگی شیطان اینگونه هست که فرد وقتی تصمیمی می گیرد به وی می گوید که بزار از فردا انجام میدی وقتی فردا میشود می گوید که امروز فکر و غصت زیاده بزار بمونه برای اول هفته .. و اول هفته یه دلیل توجیه کننده و این جور میبینی که سالهاست می خوای سیگارو ترک کنی و فقط امروز و فردا میکنی و کار به جایی نمیبری.پس برای ترک عادات بد ازجمله سیگار و قلیون تصمیم آنی میگیریم و از همان لحظه شروع میکنیم حتی نمیزاریم که شب بشه و از صبح روز بعد شروع کنیم .. نه! از همین الان. دوم اینکه اراده خیلی مهم است انسان اگر اراده بکند طبق فرمایش خداوند در قرآن می تواند کرات را تسخیر کند پس اراده خیلی مهمه اینکه فرد واقعا بخواد و این فعل خواستن می تونه خیلی چیزارو تغییر بده ..سوم ورزش کردنه که خیلی تاثیر میزاره و اعتماد به نفس آدم رو افزایش میده و کمک شایانی به ترک سیگار میکنه چن وقتی فرد سیگار رو ترک میکنه دیگه از بیرون ماده اعتیاد آوری بنام نیکوتین به بدن فرد نمیرسه و در این موقع است که فرد با ورزش کردن میتونه شاداب تر بشه چون هنگامی که ورزش میکنیم ماده ای به نام سیروتونین در مغز ترشح میشود که باعث حس شادابی و لذت از زندگی میگردد. چهارم نشمردن روزهاست یعنی اینکه نشماریم چند روزه سیگار نکشیدیم و برای همیشه ترک کنیم و شمار زمان را فراموش کنیم . چون طبق یه داستان واقعی یک فردی سیگار را  میکنه میاد پیش یه عالم میگه من سیگارو ترک کردم ولی نمی دونم واقعا ترک کردم یا نه ! عالم ازش می پرسه که چند مدته ترک کردی ؟ میگه 1 سال 2 ماه 5 روز! و تا روزش دقیق به اون عالم میگه ، عالم در جواب میگه که شما سیگار رو ترک نکردی تا زمانی که شمار زمان رو فراموش نکنی و روزها رو بشمری یعنی احتمال دارد که دوباره برگردی پس تو هنوز ترک نکردی! پنجم ایجاد تفریح ها و وقت گذرونی های سالم از جمله اینترنت گردی ، بازی کامپیوتری، ورزش گروهی (همچون فوتبال و پینگ پینگ و ..) رفتن به اماکن تفریحی همچون استخر و باشگاه و ..  که این ها نیز می تواند کمک زیادی در ترک سیگار و قلیون و کلا مواد دخانی به شما بکند .ششم یک دوست خوب پیدا کنید و با وی در ارتباط باشید و هرموقع سیگار یا قلیان به ذهنتان خطور کرد با وی حرف بزنید مسلمان حرف های وی شما را سرد خواهد کرد و اینکه طبق گزارش سایت یورفان تحقیقات پژوهش های جدید نشان داده است که اغلب افرادی که سیگار را ترک می کنند و مواقعی از روز استعمال سیگار شدیدا به سرشان میزند درصورتی 15 دقیقه تحمل کنند پس از 15 دقیقه این حس به کلی پایان خواهد یافت . و در اخر این نکته را بگوییم که تاثیر عبادت و مناجات با خالق هستی بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت و حتی در تحقیقات جدید محققین به تاثیر عناصر معنوی همچون عبادت نماز،قرآن خواندن در آرامش افراد (توسط سیگنال های مغزی که ارسال میشود) پی برده اند. پس سعی کنیم در ساعاتی از روز به مناجات و قرآن خواندن و  رفتن به امامزاده ها و در صورتی که در شهری مذهبی هستید به حرم های موجود در آن شهر برویم و در آنجا علاوه بر گذشتن مفید وقت ، به عبادت و مناجات بپردازیم . ان شاالله روزی برسد که زمین از این ماده کثیف پاک باشد و شما نیز بتواند به جمع 15 درصد از افرادی که موفق به ترک شده اند بپیوندید.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  
روابط ریاضی و نظم شگفت انگیز قرآن
 در این مطلب به روابط ریاضی و نظم شگفت انگیز قرآن اشاره ای کرده ایم ..
مطمئنا دیدن این مطالب نه تنها ایمان یک مسلمان را قوی می کند بلکه هر غیر مسلمانی را به اسلام می گراید.
روابط ریاضی و نظم شگفت انگیز قرآن(حتما بخوانید)

اعجاز قرآن ابعاد گوناگونی دارد : از قبیل ؛ فصاحت و بلاغت،‌محتوای عالی از پیامبری امی، اعجاز علمی و …
برخی از نویسندگان و صاحب‌نظران در چند دهه اخیر بعد دیگری برای اعجاز قرآن بیان کرده‌اند که همان اعجاز عددی قرآن است . اینان ادعا می‌کنند که یک نظم ریاضی بر قرآن حاکم است . هر چند که در کتاب « الاتقان فی علوم القرآن» سیوطی، رد پای این فکر دیده می‌شود.[1]
اما تا چند سال اخیر این راز علمی پنهان مانده بود و با ظهور رایانه‌‌هایی که می‌تواند حساب‌های بسیار زیادی را در مدت زمان کمی و با دقت بالائی انجام دهد،‌پرده از روی نظم ریاضی قرآن برداشته شد و اعجاز این کتاب مقدس بار دیگر بر جهانیان ثابت گردید . این صاحب‌نظران از این رهگذر نتایج دیگری هم می‌گیرند که اشاره خواهیم کرد.

 موافقان اعجاز عددی قرآن

در این مورد افراد زیادی کتاب و مقاله‌نوشته‌اند که به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:
1ـ معجزة القرآن الکریم،‌دکتر رشاد خلیفه:
دکتر رشاد خلیفه در خانواده‌ای از صوفیان مصر در شهر « طنطه» متولد شد و در سال 1971م در شهر مکه رسماً به جرگه نائبان مکتب تصوف درآمد.
او تحصیلات جدید خود را تا کارشناسی در دانشکده کشاورزی «عین الشمس» قاهره گذارند و سپس کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آریزونا (1959 ـ 1961 م) آمریکا گذراند و سپس دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیا(1962 ـ1964) در رشته بیوشیمی گیاهی دریافت کرد.[3]
او به مدت سه سال در مورد قرآن با استفاده از رایانه تحقیق کرد و نتیجه این تحقیقات را در سال 1351 ش به روزنامه‌های دنیا داد.[4]
کتاب او تحت عنوان « معجزة القرآن الکریم » در سال 1983 م در بیروت چاپ شد[5] و به زبان انگلیسی نیز در آمریکا چاپ شد.[6]
تمام کوشش رشاد خلیفه برای کشف معانی و اسرار حروف مقطعه قرآن صورت گرفته و ثابت کرده است که رابطه نزدیکی میان حروف مذکور، با حروف سوره‌ای که در آغاز آن قرار گرفته‌اند، وجود دارد.
او برای محاسبات این کار از رایانه کمک گرفته است و بیان کرده که در 29 سوره قرآن حروف مقطعه آمده است که مجموع این حروف 28 حرف الفبای عربی را تشکیل می‌دهد (یعنی : ل ـ ح ـ ر ـ س ـ ص ـ ط ـ ع ـ ق ـ ک ـ ل ـ م ـ ن ـ هـ ـ ی) که گاهی آنان را حروف نورانی نامند.
او نسبت این حروف را در 114 سوره قرآن سنجیده است و به نتایجی رسیده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
نسبت حرف « ق» در سوره « ق» از تمام سوره‌های قرآن بدون استثناء بیشتر است . مقدار حرف «ص» در سوره «ص» نیز به تناسب مجموع حروف سوره از هر سوره دیگر بیشتر است .
و نیز حروف « ن» در سوره « ن و القلم» بزرگترین رقم نسبی را در 114 سوره قرآن دارد .
ایشان عدد 19 را یک عدد اساسی در قرآن می‌داند که از « تسعة عشر»[7] اخذ کرده و اعداد برخی آیات و کلمات را بر آنها تطبیق کرده و یک نظام ریاضی را ارائه می‌دهد .
ایشان با محاسبات زیاد و جدول‌های متعدد به اثبات این مطالب می‌پردازد و نتایج زیر را می‌گیرد :
الف : قرآن کلام خداست . محل حروف مقطعه قرآن در جای مشخص خود طرح پیشرفته توزیع الفبایی در سراسر قرآن را اثبات می‌کند . هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که این گونه طرح پیشرفته توسط انسان، هر قدر هم متعالی باشد قابل وصول باشد .
ایشان از رایانه می‌خواهد که تعداد تبدیل‌های ممکن را به منظور کتابی مثل قرآن که از لحاظ ریاضی دقیق و حساب‌شده است محاسبه کند که 626 سپتیلون (000/000/000/000/000/000/000/000/626) می‌شود. که قطعاً از توان ظرفیت هر مخلوقی خارج است . و کسی نه در گذشته، نه حال و نه آینده قادر نخواهد بود اثری همتای قرآن بیاورد.
و سپس اعجاز قرآن را از این مطلب نتیجه‌گیری می‌کند و حتی معجزات موسی(ع) و عیسی(ع) را از طریق قرآن اثبات می‌کند .[8]
ب : ترتیب موجود تدوین سوره‌های قرآن ترتیبی ملهم از ذات الهی است .
ج : ترتیب نزول سوره‌های قرآن، آنچنان که امروزه می‌دانیم از جانب خدای تعالی است .
د: محل نزول سوره‌های قرآن، اعم از مکی یا مدنی، مورد تأیید قرار می‌گیرد .
هـ‌ : شیوه مخصوص کتابت کلمات در قرآن را خدای تعالی خود دستور فرموده است و لذا توصیه می‌کند در کتابت قرآن (صلوة، به صلاة) تغییر داده نشود.
و: طریق خاص قرآن در تقسیم هر سوره به آیات با امر الهی صورت گرفته است .
ز: آیه «‌بسم‌الله الرحمن الرحیم» جزء لایتجزای هر سوره،‌بجز سوره 9 (التوبه) است. که آن را با دلایلی از نظم ریاضی ثابت می‌کند.[9]

در این میان سوال اینجاست که همه اینها میتواند اتفاقی باشد؟

چه کسی اینها را به محمد(ص) آموخته است؟

مطلما این کتاب بدون هیچ شکی کتابی فرازمینی است.
2ـ اعجاز قرآن، تحلیل آماری حروف مقطعه،‌ تألیف رشاد خلیفه، ترجمه و ضمائم از سید محمد تقی‌آیت‌اللهی:
مترجم محترم کتاب را از نسخه اصل انگلیسی ترجمه کرده و در سال 1365 توسط انتشارات دانشگاه شیراز منتشر شده است .
ایشان مقدمه‌ای درباره معرفی نویسنده (رشاد خلیفه) و مقدمه‌ای به عنوان « سخن مترجم» اضافه کرده است . و ضمایمی نیز آورده که مقادیر حروف را بر اساس حروف ابجد حساب کرده و حتی برخی خطاهای متن انگلیسی را یادآور شده است .[10]
3ـ معجزة‌القرآن العشرین من کشف سباعیة‌ و ثلاثیة اوامر القرآن الکریم ،‌ابن خلیفه علیوی:
ایشان در کتاب خود که 110 صفحه است، می‌گوید 90% اوامر قرآن هفتگانه یا سه‌گانه یا یگانه است . و تکرار آنها در موارد خود لازم بوده است .
برای مثال: امر « اعبدوا» (بپرستید) را سه‌بار به همه مردم خطاب کرده است ؛ سه بار نسبت به اهل مکه در قرآن آمده و سه بار نسبت به پیامبر اسلام(ص) آمده است و شعیب پیامبر (ع) سه‌بار به قوم خود گفته است و نوح (ع)‌سه‌بار و هود (ع) سه‌بار و صالح(ع) سه‌بار و عیسی(ع) سه بار گفته‌اند که این سر غریب و عجیبی است .
ایشان از این اعداد منظم اعجاز قرآن را نتیجه می‌گیرند.[11]
4ـ المنظومات العددیة فی‌القرآن العظیم، مهندس مصطفی‌ ابوسیف بدران:
این کتاب در 88 صفحه چاپ شده است و روابط ریاضی حروف مقطعه را بررسی کرده است. بویژه حالات مختلف لفظ « الله » را بررسی کرده است .
5ـ الاعجاز العددی للقرآن الکریم ،‌عبدالرزاق نوفل:
این کتاب در سه جزء جداگانه چاپ شده است و سپس تحت عنوان « اعجاز عددی در قرآن کریم» توسط مصطفی حسینی طباطبائی ترجمه شده است . ایشان تلاش کرده تا نظام ریاضی تکرار واژه‌ها را در قرآن نشان دهد . برای مثال:
واژه دنیا 115 بار و واژه آخرت نیز 115 بار آمده است .
واژه شیاطین و ملائکه هر کدام 68 بار در قرآن آمده است .
واژه حیات و مشتقات آن و نیز واژه موت 145 بار در قرآن آمده است .
ایشان در مقدمه کتاب، این امر را معجزه الهی می‌داند و می‌گوید این توازن در کلمات قرآن ثابت می‌کند که امکان ندارد قرآن، جز وحی الهی باشد . چرا که فوق قدرت انسان و بالاتر از عقل بشری است.[12]( چرا که یک پیامبر در طول 23 سال از قرآن سخن گفته و توانسته است توازن کلمات خود را در جنگ و صلح و … حفظ کند و این غیر از معجزه چیز دیگری نیست.)
6ـ اعجازات حدیثة علمیة و رقمیة فی‌القرآن ،‌دکتر رفیق ابوالسعود:
ایشان در یک فصل کتاب خود معجزه اعداد و ارقام را در قرآن مطرح می‌کند و مطالبی شبیه مطالب عبدالرزاق نوفل می‌آورد.[13] برای مثال می‌نویسد:
الرحمن 57 مرتبه الرحیم 114 مرتبه
الجزاء 117 مرتبه المغفرة‌ 234 مرتبه
الفجار 3 مرتبه الابرار 6 مرتبه
العسر 12 مرتبه الیسر 36 مرتبه
قل 332 مرتبه قالوا 332 مرتبه
ابلیس 11 مرتبه استعاذه بالله 11 مرتبه
المصیبة 75 مرتبه الشکر 75 مرتبه
الجهر 16 مرتبه العلانیة 16 مرتبه
الشدة 102 مرتبه الصبر 102 مرتبه
المحبة‌ 83 مرتبه الطاعة‌ 83 مرتبه
7ـ کاربرد روش سیستم‌ها ( راسل. ل. ا. ک) به ضمیمه تعبیر قرآن آربری، ترجمه محمد جواد سهلانی:
ایشان در یک فصل کتاب مطالب رشاد خلیفه را ترجمه کرده و آورده است .[14]
8ـ اعجاز الرقم 19 فی‌القرآن الکریم، بسام نهاد جرار:
ایشان پس از آنکه نظام ریاضی دکتر رشاد خلیفه را توضیح می‌دهد و به آن اشکالاتی می‌گیرد، به صورت جدیدی اعجاز عدد 19 را در قرآن اثبات می‌کند . برای مثال می‌گوید: اعدادی که در قرآن آمده است 38 عدد است و این عدد از مضاعف‌های عدد 19 است . و نیز تعداد اعداد صحیحی که به صورت مکرر در قرآن آمده است 285 بار است که این عدد هم از مضاعف‌های عدد 19 (285 = 19×15) است.
ایشان فصل سوم کتاب(ص 140 ـ 152) را به همین امر اختصاص داده است .
9ـ تفسیر نمونه،‌آیة‌الله مکارم شیرازی:
ایشان در جلد دوم تفسیر نمونه زیر آیه اول سوره آل عمران بحثی را از دکتر رشاد خلیفه به صورت مبسوط گزارش می‌کنند. ولی قضاوت در مورد صحت و سقم آن را نیازمند بررسی فراوان می‌دانند و لذا قضاوتی نمی‌کنند.
ایشان پس از ذکر مطالب دکتر رشاد خلیفه این نتایج را می‌گیرند:
الف : رسم‌الخط اصلی قرآنر ا حفظ کنید.
ب : این مطلب دلیل دیگری بر عدم تحریف قرآن است ( چرا که اگر کلمه یا حرفی از قرآن کم می‌شد ارقام صحیح در نمی‌آمد) .
ج : اشارات پرمعنا (در سوره‌هایی که با حروف مقطعه آغاز می‌شود پس از ذکر این حرف،اشاره به حقانیت و عظمت قرآن شده است .)
و در پایان نتیجه می‌گیرند که حروف قرآن که طی 23 سال بر پیامبر (ص) نازل شده حساب بسیار دقیق و منظمی دارد که حفظ و نگهداری نسبت‌های آن بدون استفاده از مغزهای الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.[15]
10ـ اعجاز عددی قرآن کریم و رد شبهات ، محمود احمدی :
ایشان کوشش نموده است تااشکالاتی را که بر اعجاز عددی و محاسبات عبدالرزاق نوفل و رشاد خلیفه نموده‌اند جواب دهد . او در ابتدا تمام مطالب رشاد خلیفه و عبدالرزاق نوفل را خلاصه کرده و بیان نموده است .
ایشان اشکالات را یکی پس از دیگری برمی‌شمارد و حتی برخی از آنها را به نقل از نامه‌های دکتر رشاد خلیفه پاسخ می‌دهد. ما در ادامه مطلب به برخی پاسخ‌های ایشان اشاره می‌کنیم.
11 ـ المعجزة ، مهندس عدنان رفاعی:
ایشان هم مطالبی شبیه سخنان عبدالرزاق نوفل و دکتر رفیق ابوالسعود می‌آورند.
12 ـ الاعجاز العددی فی‌سورة الفتاتحة، طلحة‌جوهر:
ایشان نیز محور بحث خویش را عدد 19 قرار داده است . و آیه « بسم‌الله الرحمن الرحیم » را با آیه « تسعة‌عشر» [16] مقایسه می‌کند. و در پایان آیاتی را که 19 حرف دارد جمع‌آوری کرده است. و از همه مطالب کتاب اعجاز عددی و ریاضی قرآن را ثابت می‌کند.
13 ـ اعجاز ریاضی زوج و فرد در قرآن کریم، کوروش جم نشان:
ایشان با توجه به آیه سوم سوره و الفجر که خداوند متعال به زوج و فرد سوگند یاد کرده است به فکر افتاده است که شاید یک نظام عددی بر مبنای زوج و فرد در قرآن باشد .
در نهایت جمع اعداد زوج دقیقاً مساوی با جمع تعداد آیات قرآن یعنی 6236 و جمع اعداد فرد مساوی با 6555 است که حاصل جمع شماره سوره‌ها می‌باشد . و بدین ترتیب نمونه دیگری از اعجاز عددی قرآن را اثبات می‌کند .[17]
14 ـ ماوراء احتمال،‌عبدالله اریک:
برخی نویسندگان با استفاده از کتاب فوق‌مقاله‌ای تحت عنوان « بسم‌الله مفقوده» نوشته و مدعی شده‌اند که نبودن بسم‌الله در صدر سوره توبه و تکرار آن در سوره نمل بسیار حکمیانه و از معجزات قرآن است . ایشان با استفاده از سوره‌ها این مطلب را اثبا می‌کند.[18]
15ـ من‌الاعجاز البلاغی و العددی للقرآن الکریم، دکتر ابوزهرا نجدی:
ایشان کار دکتر رشاد خلیفه را ادامه داده است و برای مثال می‌گوید در قرآن 34 مرتبه واژه سجده آمده که اشاره به 34 سجده نمازهای یومیه است.

منابع و پی‌نوشتها:

[1] هر چند که بحث ما در مورد اعجاز علمی قرآن است و علم را به معنای علوم تجربی عنوان کردیم و بدین ترتیب اعجاز عددی قرآن از بحث ما خارج است چرا که یک مبحث ریاضی و از علوم عقلی به شمار می‌رود. ولی از آنجا که این مطلب اهمیت ویژه‌ای دارد و در کتاب‌های اعجاز علمی قرآن از آن نام برده شده و کتاب‌های متعددی درباره آن نوشته شده است و از طرف دیگر اعجاز علمی به معنای اعم (علم که شامل علوم عقلی ـ نقلی ـ تجربی ـ شهودی) شامل آن می‌شود،‌از این رو ما به صورت مختصر به آن می‌پردازیم .
[2] بسام نهاد جرار، اعجاز الرقم 19 فی‌القرآن الکریم، ص 21?
[3] ر.ک: رشاد خلیفه، اعجاز قرآن تحلیل آماری حروف مقطعه،‌ترجمه سید محمد تقی آیت‌اللهی، مقدمه/الف.
[4] همان ،‌مقدمه /ج.
[5] معجرة القرآن الکریم، دکتر رشاد خلیفه ،‌دارالعم للملایین، بیروت ،‌الطبعة الاولی، 1983 م.
[6] Quran Visual Presen Tation Of The Micacle
[7] مدثر/30?
[8] ر.ک: معجزة‌القرآن الکریم و العجاز قرآن، تحلیل آماری حروف مقطعه،‌ ص 269 ـ 271?
[9] همان،‌ ص 271 ـ 275?
[10] اعجاز قرآن،‌ تحلیل آماری حروف مقطعه،‌ص 282 ـ 283?
[11] ر.ک:معجزة‌القرآن العشرین،‌ص 7 به بعد.
[12] ر.ک: الاعجاز العددی للقرآن الکریم،‌الجزء‌الاول ،‌ص 10 ـ 11 و ص 15 به بعد .
[13] اعجازات حدیثة علمیة و رقمیة‌فی القرآن، (ص 68 ـ 75) .
[14] کاربرد روش سیستم‌ها ،‌(ص 52 ـ 80) .
[15] تفسیر نمونه،‌ج 2، ص 303 ـ 309?
[16] مدثر/30?
[17] ر.ک: بینات،‌بهار 1375 ، ش 1،‌ص 99 . و نیز کیهان فرهنگی ، ش 67، ص 71 ـ 72 .
[18] (Devond Probability – God’s Message in Mathematice) ( به نقل از کیهان فرهنگی، پیشین ،‌ص 73) .

کلیدواژه:اعجاز قرآن|معجزات قرآن|معجزات قرآن در قرن 21 | معجزات ریاضی قرآن| معجزات عددی قرآن

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

اگر میخواهید سیگارویا قلیان را ترک کنید این مطلب را بخوانید!

ترک سیگار و ترک قلیان با این نکات!

همیشه در همه ی جاها ،سایت ها، کتاب ها ، مجلات و .. درباره مواد سمی خطرناک موجود در سیگار و قلیان صحبت به میان آمده است و این موضوع، امری تکراری و خسته کننده شده است و ما نیز در این مطلب نمی خواهیم بیشتر بر مضررات سیگار تمرکز کنیم چون کسی که سیگار میکشد به خوبی این مضرات را لمس میکند و میداند که مصرف مواد دخانی بر بدنش چه تاثیراتی میگذارد معمولا تجربه بیشتر افراد سیگاری و قلیانی نشان داده است که ابتدا به دلیل غم و غصه و فکر های آزار دهنده و شرایط سخت زندگی (که البته در برخی مواقع می توان با یک دیدگاه واقع بینانه فهمید که زندگی آنچنان هم سخت و آزار دهنده نیست ) پناه به سیگار و قلیان و .. می آورند و پس از مدتی میبینند که نه تنها غم و غصه اشان رفع نشد بلکه روز به روز به این افکار اضافه شد و تا جایی که همیشه در خلوت خود میگویند که من چرا سیگار میکشم من چرا به این روز افتادم و روز به روز احساس تنفر از این ماده ی قاتل و کثیف میکنند و کسی که اظهار میدارد که من از سیگار کشیدن لذت میبرم مسلما اول راه است و یا اون تاثیرات جدی را به چشم ندیده است و تجربه نکرده است مسلما وقتی آدم یک بیماری را شخصا تجربه میکند می فهمد که چقد سختی در این بیماری وجود دارد وگرنه با گفتن، شاید برخی نتوانند درک کنند و یا اون شرایط رو حس کنند. سیگار و قلیان معمولا با توجه به وجود مواد سمی از جمله نیکوتین و دی اکسید کربن و مونو اکسید کربن که دو گزینه آخر معمولا از اگزوز ماشین و دودکش خانه ها و کارخانه ها به هوا وارد میشود و از نظر سمی بودن و قدرت اختلال در سیستم بدن بسیار خطرناک میباشند و همیشه یک فرد تا مدت زمانی سیگار یا قلیان میکشد و به یک دفعه از پا می افتد نمونه های مشابه هم زیاد وجود دارد از کسانی که دور و بر ما هستند و بالفرض 20 سال سیگار کشیده اند و بعد از 20 سال یهو دریچه قلبشان مسدود شده است و سالها در بیمارستان بستری شده اند و حتی موقعی که به حیات برگشته اند که برخی از اعضای خود را از دست داده اند و به صورت اجباری سیگار نکشیده اند ولی تا آخر عمر از عواقب آن زجر کشیده اند و حسرت هم نوعان خودشان را خورده اند. پس چه  بهتر که ما از همین امروز از همین الان این ها را ببینیم و دچار سرنوشت آنها نشویم خیلی چیزها را نباید تجربه کرد چون تجربه آنها، سنگین تمام میشود. . برای ترک سیگار بهتر است لحظه ای تصمیم بگیریم یعنی کار را موکول نکنیم به فردا ، پس فردا ، شنبه ، اول ماه ، اول هفته ، اول سال و… این ها همش بهانه و البته کارهای شیطان است در قرآن نیز در سوره ناس به یک ویژگی شیطان به نام خناس اشاره شده است که این ویژگی شیطان اینگونه هست که فرد وقتی تصمیمی می گیرد به وی می گوید که بزار از فردا انجام میدی وقتی فردا میشود می گوید که امروز فکر و غصت زیاده بزار بمونه برای اول هفته .. و اول هفته یه دلیل توجیه کننده و این جور میبینی که سالهاست می خوای سیگارو ترک کنی و فقط امروز و فردا میکنی و کار به جایی نمیبری.پس برای ترک عادات بد ازجمله سیگار و قلیون تصمیم آنی میگیریم و از همان لحظه شروع میکنیم حتی نمیزاریم که شب بشه و از صبح روز بعد شروع کنیم .. نه! از همین الان. دوم اینکه اراده خیلی مهم است انسان اگر اراده بکند طبق فرمایش خداوند در قرآن می تواند کرات را تسخیر کند پس اراده خیلی مهمه اینکه فرد واقعا بخواد و این فعل خواستن می تونه خیلی چیزارو تغییر بده ..سوم ورزش کردنه که خیلی تاثیر میزاره و اعتماد به نفس آدم رو افزایش میده و کمک شایانی به ترک سیگار میکنه چن وقتی فرد سیگار رو ترک میکنه دیگه از بیرون ماده اعتیاد آوری بنام نیکوتین به بدن فرد نمیرسه و در این موقع است که فرد با ورزش کردن میتونه شاداب تر بشه چون هنگامی که ورزش میکنیم ماده ای به نام سیروتونین در مغز ترشح میشود که باعث حس شادابی و لذت از زندگی میگردد. چهارم نشمردن روزهاست یعنی اینکه نشماریم چند روزه سیگار نکشیدیم و برای همیشه ترک کنیم و شمار زمان را فراموش کنیم . چون طبق یه داستان واقعی یک فردی سیگار را  میکنه میاد پیش یه عالم میگه من سیگارو ترک کردم ولی نمی دونم واقعا ترک کردم یا نه ! عالم ازش می پرسه که چند مدته ترک کردی ؟ میگه 1 سال 2 ماه 5 روز! و تا روزش دقیق به اون عالم میگه ، عالم در جواب میگه که شما سیگار رو ترک نکردی تا زمانی که شمار زمان رو فراموش نکنی و روزها رو بشمری یعنی احتمال دارد که دوباره برگردی پس تو هنوز ترک نکردی! پنجم ایجاد تفریح ها و وقت گذرونی های سالم از جمله اینترنت گردی ، بازی کامپیوتری، ورزش گروهی (همچون فوتبال و پینگ پینگ و ..) رفتن به اماکن تفریحی همچون استخر و باشگاه و ..  که این ها نیز می تواند کمک زیادی در ترک سیگار و قلیون و کلا مواد دخانی به شما بکند .ششم یک دوست خوب پیدا کنید و با وی در ارتباط باشید و هرموقع سیگار یا قلیان به ذهنتان خطور کرد با وی حرف بزنید مسلمان حرف های وی شما را سرد خواهد کرد و اینکه طبق گزارش سایت یورفان تحقیقات پژوهش های جدید نشان داده است که اغلب افرادی که سیگار را ترک می کنند و مواقعی از روز استعمال سیگار شدیدا به سرشان میزند درصورتی 15 دقیقه تحمل کنند پس از 15 دقیقه این حس به کلی پایان خواهد یافت . و در اخر این نکته را بگوییم که تاثیر عبادت و مناجات با خالق هستی بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت و حتی در تحقیقات جدید محققین به تاثیر عناصر معنوی همچون عبادت نماز،قرآن خواندن در آرامش افراد (توسط سیگنال های مغزی که ارسال میشود) پی برده اند. پس سعی کنیم در ساعاتی از روز به مناجات و قرآن خواندن و  رفتن به امامزاده ها و در صورتی که در شهری مذهبی هستید به حرم های موجود در آن شهر برویم و در آنجا علاوه بر گذشتن مفید وقت ، به عبادت و مناجات بپردازیم . ان شاالله روزی برسد که زمین از این ماده کثیف پاک باشد و شما نیز بتواند به جمع 15 درصد از افرادی که موفق به ترک شده اند بپیوندید.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

براساس گزارش دیلی میل، بنابراین درحالی که هاوکینگ معتقد است بیگانگان فضایی می توانند در یکی از 40 هزار سیاره دیگر سکونت داشته باشند، اسمیت معتقد است که این ارزیابیها بسیار خوش بینانه است.
یک ستاره شناس و استاد دانشگاه هاروارد پس از مطالعه بر روی تمام 500 سیاره مشابه زمین که تاکنون کشف شده اند اعلام کرد که احتمالا ما زمینی‌ها در جهان تنها هستیم و موجودات فضایی وجود ندارند.

یورفان : هوارد اسمیت استاد برجسته فیزیک نجوم در داشنگاه هاروارد ضمن اعلام اینکه به احتمال بسیار زیاد ما در جهان تنها هستیم گفت: “شرایط بی‌نهایت سخت و دمای بسیار بالا حتی در این سیارات این فکر را بر می انگیزند که هیچ امیدی برای یافتن اشکال دیگر حیات هوشمند در جهان وجود ندارد.”

وی افزود: “ما بررسی کردیم که بخش وسیعی از سیارات و منظومه های خورشیدی دیگر به طور بنیادی با سیاره و منظومه ما متفاوتند و موانع بسیاری در ایجاد حیات به اشکالی که می شناسیم وجود دارند.”

این اظهارات در شرایطی گفته شد که سال گذشته استفان هاوکینگ فیزیکدان نجوم دانشگاه کمبریج و کاشف سیاه چاله ها اعلام کرد که تقریبا مطمئن است که اشکال بیگانه در بخشهای دیگر جهان وجود دارند و ما باید از ملاقات با آنها دوری کنیم چرا که احتمالا برخورد دوستانه ای با ما نخواهند داشت.

به عبارتی دیگر، ما دو گزینه پیش روی خود داریم: اول اینکه مورد هجوم و حمله موجودات فضایی باهوشتر و قویتر از خود قرار بگیریم و یا محکوم به تنهایی ابدی شویم.

هوارد اسمیت در خصوص بررسیهای خود توضیح داد: “ما دریافتیم سیاراتی که تاکنون به عنوان سیارات مشابه زمین در سایر منظومه ها یافته ایم شرایط بسیاری سختی برای ایجاد حیات دارند. یافته های جدید ما نشان می دهد که ما می توانیم در جهان تنها باشیم. تعداد بسیار کمی منظومه خورشیدی و سیارات مشابه ما وجود دارند.”

براساس گزارش دیلی میل، بنابراین درحالی که هاوکینگ معتقد است بیگانگان فضایی می توانند در یکی از 40 هزار سیاره دیگر سکونت داشته باشند، اسمیت معتقد است که این ارزیابیها بسیار خوش بینانه است.

اسیمت افزود: “هر نوع امیدی از تماس با بیگانگان فضایی به یک حباب نسبتا کوچک در فضای اطراف زمین که شاید هزار و 250 سال نوری دورتر از سیاره ما است محدود می شود.

منبع : عصرایران/تکناز

 

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >