سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا ! از تو دانش سودمند و روزی فراخ می خواهم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در دعایش ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :0
کل بازدید :22858
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/28
2:43 ع
خانواده فردمورد نظر برای ازدواج خیلی مهم است!

 

    خانواده فردمورد نظر برای ازدواج خیلی مهم است!

 

اصالت خانوادگی به معنای شهرت، ثروت یا موقعیت اجتماعی نیست بلکه به معنای سلامت نفس خانواده و صالح و خوشنام بودن آنان است که هر قدر گستره اش (در نسل های پیاپی) بیشتر باشد، بهتر است.

 

اسلام تأکید دارد که درباره سابقه خانوادگی همسر، تحقیق لازم صورت گیرد و به خصوص، مراتب ایمانی و اخلاقی آنها در نظر گرفته شود. زیرا این اصالت خانوادگی در زندگی جدید و نسل بعد خانواده نوپا تأثیر خواهد گذاشت.

 

به عبارت دیگر آنچه در اصالت خانوادگی اهمیت بسیاری دارد، توجه به دو عامل مهم وراثت و تربیت می باشد. از نظر دین مبین اسلام صفات و خصوصیات والدین در فرزندان آینده تأثیر می‌ گذارد. به همین دلیل باید قبل از انتخاب همسر درباره‌ سابقه خانوادگی همسر و به خصوص مراتب ایمانی و اخلاقی آنها، تحقیق لازم صورت گیرد.

 

:::::خانواده فردمورد نظر برای ازدواج خیلی مهم است::::

پیامبر (صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) فرمود: «اُنْظُرْ فى أىِّ شىْءٍ تَضَع ولدک فإنَّ العرق دَسّاس؛ نیک بنگر که فرزندت را در کجا قرار مى‏ دهى، زیرا نطفه (و ژن‏ها و خصوصیات ارثى)، خواه ناخواه منتقل مى‏شود و تأثیر مى‏گذارد».[1]

 

امام صادق (علیه السلام) نیز می فرمایند: «تَزَوَّجوا فِی الحِجر الصالِح، فَإنَّ العِرق دَسّاس[2]؛ با خانواده خوب و شایسته وصلت کنید، زیرا بر عرق (نطفه و ژن ها) اثر می گذارد.»

 

معیارهایی که به وسیله آن‌ها می‌توان اصالت خانوادگی فرد مقابل را به عنوان همسر آینده سنجید، عبارتند از:

1) حلال ‌زادگی: یکی از معیارهای اصالت خانوادگی حلال ‌زادگی افراد است. از دیدگاه دین اسلام فردی حلال ‌زاده است که پدر و مادرش مشخص باشند و مطابق با دینشان ـ که برخلاف فطرت انسانی نیست ـ و روش و آیین قوم خود به روش متداول، رسمی و علنی ازدواج کرده و صاحب فرزند شده باشند.

 

2) پارسایی و تقوا: معیار دیگر تقوا و پارسایی فرد و خانواده‌ اوست. تقوا و پارسایی باعث می‌ شود فرد مقابل حقوق همسرش را حفظ کند، هیچ‌گاه در پی هوس‌های نامشروع نرود، به او احترام ‌بگذارد و از هر گونه ستم بر او دوری ‌کند. مردی به امام حسن (علیه السلام) عرض کرد: «دختری دارم، او را به ازدواج چگونه فردی در آورم؟ حضرت فرمودند: «او را به ازدواج مردی با تقوا درآور؛ که اگر دوستش داشته باشد او را گرامی می دارد و اگر هم دوستش نداشته باشد، به او ستم نمی کند.[3]»

 

3) افکار و اعتقادات صحیح: افکار و باورها علاوه بر اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی جنبه ‌های دیگری نیز دارد. مسئله مهم در زندگی مشترک تناسب و شباهت دو خانواده در اعتقادات و باورهاست. در این صورت دو طرف راحت ‌تر می‌ توانند با استفاده از روش ‌های منطقی بر اعتقادات و افکار هم اثر گذاشته و اختلافات جزئی را حل نمایند.

 

4) صلاحیت اخلاقی و روانی: آنچه در اصالت خانوادگی بسیار مهم است صلاحیت اخلاقی و روانی فرد و خانواده می ‌باشد. عدم توافق اخلاقی دو طرف محکم ‌ترین ضربه را به پیکر خانواده می ‌زند.

 

5) عزت نفس و نوکیسه نبودن: یکی از موارد دیگر عزت نفس فرد است. یعنی اینکه فرد در مورد خود چه قضاوتی می ‌کند؟ خود را چگونه ارزیابی می ‌کند؟ آیا خود را فردی ارزشمند می‌ داند یا خیر؟ و…

 

اگر فردی خود را موجودی باارزش بداند و قضاوت درست و واقعی در مورد خود داشته باشد می‌ داند که ارزشش به پول یا تحصیلات و … نیست. بنابراین، خود را به راحتی نابود نمی‌کند. از سویی برخی افراد تنها به خاطر ثروت خود را مهم می‌ دانند و در مورد هر چیزی ـ حتی ارزش ‌های انسانی ـ با ارزش ‌های مادی و مالی قضاوت می ‌کنند. آنها به افرادی که دارای مال، تحصیلات، همسر زیبا و … نیستند به دیده حقارت می ‌نگرند. بنابراین، فرد باید از خانواده ای باشد که برتری‌ را به پول یا مادیات نداند.

تهیه و تنظیم توسط سایت تفریحی یورفان

پی‌نوشت ها: [1]ـ جواهر، ج 29، ص 37

[1] – مکارم الاخلاق، ص 103

[1] – المستطرف، ج 2، ص 218?

 ساج

بیتوته

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

تعبیر خواب دیدن رودخانه در خواب:

 

نفس رود وجود و کرم است و تعلق رود انتساب کرامت را بیان می کند. آب تنی در رودخانه انتفاع و بهره وری است از مال و نعمت و عزت و بزرگی ولی غرق شدن در آب و غوطه خوردن خوب نیست که جمله معبران آن را مرگ تعبیر کرده اند. اگر رودخانه ای ببینید که آب صاف و روشن دارد در آینده با مردی کریم و بزرگوار برخورد خواهید کرد و از او نعمت خواهید یافت و حمایت خواهید شدو اگر در خواب دیدید رودخانه ای در زمین شما جریان دارد و در عالم خواب احساس کردید که آن منطقه به شما تعلق دارد آن قدر جان و عزت می یابید که به کرامت معروف می شوید. ولی اگر رودخانه ای دیدید که آب گل آلود و کدر داشت غمگین و اندوهناک می شوید. رودخانه در خواب دیدن با آب کدر خوب نیست زیرا نعمات بسیاری هست که اگر از طریق درست مورد استفاده قرار ندهیم جز وبال چیزی برای ما نمی آورد. اگر در آب صاف رودخانه غسل کنید یعنی سر و تن بشویید هم بهره مند می شوید و هم از غم و رنج فراغت می یابید. اگر رودخانه ماهیان بسیار داشته باشد بهتر است ولی دیدن آبزیان بدشکل و مشمئز کننده مثل خرچنگ در آب خوب نیست.

اگر بیند که روده فرا گرفت یا کسی به وی داد و بخورد، دلیل که از خویشان خیر و منفعت یابد و باشد که ایشان از وی شرف و سعادت یابند. اگر روده های وی از درون پیدا شد، دلیل که فرزندی از خویشان او مهتر شود. اگر بیند روده کسی را میخرد، دلیل که به قدر آن ازمال کسی که نهان کرده بود نصیب یابد. ابراهیم کرمانی گوید: آشکار شدن روده در خواب ، مال نهان کرده بود که آشکار گردد، یا ولایتی یابد که به وی رسد. اگر خود در ولایتی باشد، بر قدر آن مال یابد. جابر مغربی گوید: اگربیند روده های وی از دهانش بیرون آمد، دلیل بر مرگ فرزندان او بود. اگر بیند که روده کسی از دهنش بیرون آمد، دلیل که بر قدر آن مال که نهان کرده بود بخورد. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن روده در خواب بر شش وجه است. اول: مال حرام. دوم: شفقت. سوم: سخنهای ناخوش. چهارم: فرزند. پنجم: زندگانی. ششم: کارکرد خوش.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

 

خارش های پوستی ، علت و درمان آن

:::::::خارش های پوستی ، علت و درمان آن::::::

خارش نوعی ناراحتی پوستی است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. خاراندن موضع باعث تشدید ناراحتی و حتی کبودی و خون ریزی آن می شود.

 

خارش نوعی ناراحتی پوستی است که بروز آن دلایل مختلفی دارد. خاراندن موضع باعث تشدید ناراحتی و حتی کبودی و خون ریزی آن می شود.

عوامل متعددی را می توان در ایجاد این ناراحتی پوستی برشمرد؛ استفاده از مواد شیمیایی، آفتاب سوختگی، هوای سرد، تماس زیاد با آب یا نور خورشید، گزیدگی حشرات یا حمام داغ. اما علت عمده آن خشکی پوست است. این ناراحتی ممکن است در تمامی بدن یا بخشی از پوست ایجاد شود.

 

علل:
ـ استرس و اضطراب
ـ خشکی پوست
ـ قرارگرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید
ـ اختلالات متابولیکی و غدد درون ریز مانند بیماری کبدی و کلیوی
ـ انواع متفاوت سرطان از جمله لنفوما
ـ حساسیت به دارو
ـ بیماری خونی
ـ واکنش های حساسیت زا
ـ گزیدگی حشرات
ـ عفونت انگلی
ـ عفونت قارچی
ـ شپش
ـ تغییرات هورمونی در زنان
ـ استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند مواد شوینده
ـ اگزما
ـ هوای سرد

 

علایم:
ـ برآمدگی
ـ خشکی و ترک خوردن پوست
ـ ظاهر چرمی یا پوسته پوسته شدن پوست
ـ قرمزی پوست
ـ ضخیم شدن و ایجاد لکه در پوست
ـ جوش های قرمز
ـ جوش های چرکی

 خارش های پوستی  و درمان آن:
ـ حمام کردن در آب ولرم حاوی 2 پیمانه جو دو سر یا نشاسته ذرت

 

ـ مالیدن نشاسته ذرت روی قسمت های موثر

 

ـ افزودن 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به آب حمام

 

ـ کمپرس آب سرد

 

ـ مالیدن روغن گزنه روی قسمت های موثر یا خوردن روزی یک یا 2 فنجان دمنوش این گیاه

 

ـ مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c، بتاکاروتن، ویتامینE و روی

 

ـ استفاده از ضماد تهیه شده از پودر دارچین و عسل به نسبت مساوی روی قسمت مورد نظر.

 

ـ افزودن نصف پیمانه سرکه سفید به آب حمام

 

ـ مالیدن ضماد تهیه شده از جوش شیرین و آب روی قسمت موردنظر

 

ـ گیاه چریش نیز برای درمان خارش مفید است. حمام در آب حاوی دمنوش این گیاه یا مالیدن روغن آن روی قسمت خارش می تواند مفید باشد.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

 

با خوردن حلوا ارده بیشترین انرژی مورد نیاز را کسب کنید!

با خوردن حلوا ارده بیشترین انرژی مورد نیاز را کسب کنید|خواص حلوا ارده|ارزش غذایی حلو ارده|مواد غذایی انرژی زا|صبحانه مقوی|رژیم برای چاق شدن

اصولا ترکیباتی مثل حلوا شکری که بخش اعظم کالری آن از چربی و قندهای ساده تشکیل می ‌شود، منطبق با نیازهای بدن نیست.
این ترکیبات اگر چه کالری زیادی به بدن می ‌رساند اما مواد مغذی کم تری را تامین می ‌کنند. مهم ‌ترین نکته ‌ای که در حلوا شکری وجود دارد، چربی آن است. اگر حلوا شکری واقعا از روغن کنجد تهیه شده باشد که سرشار از اسید های چرب غیر اشباعی نظیر امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است، می ‌تواند اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین کند، البته به شرطی که به خوبی فرآوری شده باشد و در حرارت مناسب تهیه شده و شرایط نگهداری آن ها نیز مناسب باشد.
این چربی‌ ها علاوه بر تامین کالری برای سلامت پوست و مو و فرآیند رشد و نمو نیز مفید است.
به غیر از ترکیبات یاد شده نظیر قند های ساده که با فیزیولوژی بدن خیلی سازگاری نداشته و مناسب نیستند، اسیدهای چرب آن، ویتامین ‌ها و املاح موجود در کنجد برای بدن مفید هستند. می ‌دانیم که هر چه قدر سرانه ی مصرف قند افزایش پیدا کند به دنبال آن بروز بیماری ‌های غیرعفونی افزایش پیدا می ‌کند.
این ‌گونه غذاها به ‌صورت تفننی و گاه‌ گاهی لازم است اما به میزان زیاد و به دفعات نباید از آن ها استفاده کرد اما کسانی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، چربی خون دارند و یا مبتلا به دیابت هستند نباید از این ماده استفاده کنند.
برای بچه‌ ها حلواشکری می ‌تواند غذای جایگزین در وعده صبحانه و برای بچه ‌هایی که کم وزن هستند می ‌تواند میان ‌وعده خوبی باشد.
اما یک نکته ی مهم که در مورد ارده یا روغن کنجد وجود دارد توجه به کیفیت ارده است. اگر ارده کاملا از روغن کنجد تهیه شده باشد، ارزشمند است اما ممکن است برخی کارخانه‌ های سازنده حلواشکری و ارده، روغن‌ های دیگری را با آن مخلوط کنند که این ارزش کنجد و روغن کنجد یا همان ارده را زیر سوال می‌ برد.
قابل توجه است که برخی کارخانه‌ های سازنده از ترکیبات اصلی و تهیه فرآورده‌ های کنجد استفاده نمی‌ کنند.
حلوا شکری طبیعی و ارده باید از کنجد و روغن کنجد خالص تهیه شوند.
مهم ‌ترین ویژگی حلواارده روغن آن به نام ارده است که در مقایسه با کره، چربی ‌های زیان باری ندارد.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

فال و طالع بینی روز شنبه 3 اسفند 1392

فال و طالع بینی روز شنبه 3 اسفند

فروردین :  اگر امروز همه چیز تغییر کرد و زیر و رو شد تعجب نکنید، برای اینکه امروز یک نفر برنامه‌های خود را عوض می‌کند و این کار بر برنامه‌های شما هم تأثیر خواهد گذاشت. اگرچه شما نمی‌توانید این اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را کنترل کنید، ولی می‌توانید با آگاهانه مدیریت کردن واکنش‌هایتان بر این پی‌آمد تأثیر بگذارید. عصبانیت و منفی‌بافی احتمالاً شما را به مسیر اشتباهی می‌کشاند، پس راهی را پیدا کنید که شما را به مراحل بالاتر برساند.
اردیبهشت : توجه کردن به کار و وظایف کاری اکنون برای شما از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است، اما اگر امروز شما فکر کنید که کسی به کمک احتیاج دارد، نمی‌توانید بهش جواب رد بدهید. ممکن است شما بتوانید با باریک‌بینی خود بر این مشکل چیره شوید. البته کمک کردن به فردی که نیاز به کمک دارد کار اشتباهی نیست، اما اکنون قبول کردن محدودیتهای شما باعث میشود که این فرد ناامید نشود.
خرداد : نشانه هایی که شما در رویاهای خود با آنها روبرو میشوید ممکن است در زندگی واقعی شکل واقعی به خود بگیرند. یورفان، اگرچه این اتفاق اتفاق شگفت انگیزی است، اما وقتی تخیلات شما تبدیل به واقعیت می‌شوند زندگی شما نیز پیچیده‌تر می‌شود. آنچه که اتفاق می‌افتد مهم نیست، فقط در دام ترس ها و تردیدهای خودنیفتید، برای اینکه اینها می‌توانند عالی‌ترین موقعیت‌ها را خراب کنند. لازم نیست که هر چیزی را برای دیگران ثابت کنید. فقط باید دلتان پاک باشد.
تیر : حتی اگر امروز روز خوبی باشد، ولی شما به راحتی نیت یک فرد دیگر را بد تعبیر می‌کنید. ممکن است که شما معتقد باشید که دیگران از شما حمایت نمی‌کنند، و یا حتی بدتر، به ضرر شما کار می‌کنند، و برای این باور خود دلایلی هم داشته باشید. اما دلیل این کار این است که شما از تسلیم شدن می‌ترسید. برطرف کردن سستی های خود مهمتر از تسلط داشتن بر افراد دیگر است.
مرداد : امروز برای شما روز پرکار و پر مشغله‌ای است، به خصوص اگر شما از یک دوست یا همکار یاری نگیرید. خوشبختانه شما فرصتی دارید که اوضاع را به نفع خود تغییر دهید. به جای اینکه با نارضایتی شخصی در مورد شرایط جدیدتان صحبت کنید، به آنچه که در جهان شگفت‌انگیز مادی و معنوی‌تان اتفاق افتاده است شکل تازه‌ای دهید؛  این سخن به معنی این نیست که شما نیاز دارید که بیشتر داشته باشید، بلکه به معنی این است که شما باید بخاطر نعمتهایی که دارید شکرگزار باشید.
شهریور : شما در حالیکه می‌دانید چگونه به جایی برسید که متفاوت باشید، ممکن است طرز فکری محکم در مورد ایده‌آل‌های آینده داشته باشید. اگر به چیزهایی که می‌خواهید اطمینان کامل دارید بدین معنی نیست که آنها با داشتن برنامه عملی و کاربردی تضاد ندارند. اما امروز نباید زیاد وارد جزئیات بشوید. منتظر روزهای بعدی باشید. برای اینکه باید چند روز صبر کنید تا استراتژی‌های منطقی‌تان به ثمر بنشیند.
مهر : امروز اتفاقات شگفت‌انگیزی در محل کار می‌افتد که می‌تواند باعث آشفتگی شما شود، اما شما باید با مهارت خودتان را از آنها کنار بکشید. ممکن است اول فکر کنید که کار اشتباهی کرده‌اید، اما شاید به شما اطلاعات نادرست داده شده باشد و یا سیگنالهای مبهمی دریافت کرده باشید. یک بار که متوجه بشوید کار اشتباهی نکرده‌اید، آن‌وقت می‌توانید از توانایی‌هایتان نهایت استفاده را ببرید.
آبان : امروز خصلت حقیقت‌گویی شما در حالیکه باعث می‌شود شما احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، شما را به چیزهایی که می‌خواهید می‌رساند. حتی اگر شما بین دو تفکر مختلف تردید داشته باشید، هر یک از آنها قدرتی جادویی در خود نهفته دارند. به جای اینکه درگیر احساسات شوید، توانایی‌هایتان را بالاتر ببرید و به جهان اطراف خود عشق بورزید.
آذر : امروز وابستگی‌هایتان شما را به سمت ارتباط برقرار کردن با فرد دیگری می‌کشاند، اما ممکن است شما مطمئن نباشید که چگونه می‌توانید به این رابطه ادامه دهید. طبیعتاً شما درحالی که به جلو می‌روید مصمم هستید که این رابطه را کامل کنید، اما حالا بیشتر دودل شده‌اید. عجیب اینکه نیازی نیست روشی را برگزینید که با آنچه قبلاً انجام داده‌اید متفاوت باشد. هم اکنون عشقی که شما بدان احتیاج دارید به هیچ تعریف و توضیح دیگری نیاز ندارد.
دی : ممکن است امروز یکی از اطرافیان شما با مهربانی احساساتش را نسبت به شما را بازگو کند، که این کار باعث می‌شود شما ناراحت بشوید. حتی اگر شما این شخص را دوست داشته باشید، نمی‌دانید که چه واکنشی باید نشان دهید و به خاطر همین برای به وجود آوردن فاصله دیواری ساختگی بین خودتان و او می‌کشید. در حقیقت شما از آن فرد دوری نمی‌کنید بلکه از احساسات خود که سعی در نادیده گرفتنشان دارید دوری می‌کنید. وقتی که شما با خودتان راحت کنار بیایید آن موقع می‌توانید با دیگران هم ارتباط خوبی برقرار کنید.
بهمن : امروز اگر فردی درمحل کار از شما فاصله بگیرد، ممکن است ناراحت شوید، اما باید بدانید که این عمل واقعاً مربوط به شخص شما نیست. این شخص ممکن است خجالتی و یا آسیب‌پذیر باشد و نیاز دارد که از نظر احساسی در محیط امنی قرار بگیرد. افرادی که را که تمایل نداارد با دیگران ارتباط متقابل داشته باشند را تحت فشار قرار ندهید. فقط بدون پیش داروی و توقع داشتن از آنها بهشان اجازه بدهید که هر طور که دوست دارند رفتار کنند.
اسفند : برای شما آشکار کردن آنچه که در قلبتان است همیشه کار آسانی نیست، اما امروز ممکن است ریسک کرده و این کار را انجام بدهید. امکان دارد نتیجه آن چیزی که شما انتظار دارید نباشد. اگرچه این رک‌گویی شما ممکن است افراد دیگر را بترساند. صحبت کردن بیش از اندازه باعث می‌شود مسائلی را که نمی‌خواهید دیگران بدانند افشا کنید. فراموش نکنید که لازم نیست هر چیزی را که در ذهنتان می‌گذرد با دیگران در میان بگذارید. قبل از اینکه این کار را انجام دهید به عکس‌العمل اطرافیان خود هم فکر کنید.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 

مطالب مرتبط


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >