سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ صدقه ای نزد خدا، محبوب تر از حقگویی نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :11
کل بازدید :22815
تعداد کل یاداشته ها : 37
103/2/14
12:9 ص

 

دعا برای آرامش در برابر ترس های لحظه ای

 ♥♥♥دعا برای آرامش در برابر ترس های لحظه ای♥♥♥

در روایتى آمده است که شخصى به محضر امام صادق(علیه السلام) آمد و از وحشت (و ترس) شکایت کرد. امام(علیه السلام) فرمود: دعایى به تو مى آموزم که اگر آن را بخوانى، نه در شب و نه در روز وحشت نخواهى کرد:

 

بِسْمِ اللهِ وَ بِاللهِ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللهِ، اِنَّهُ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ،

بنام خدا و به یارى خدا و توکّل کردم بر خدا که براستى هرکه توکّل کند بر خدا او برایش بس است

 

اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ، قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَىْء قَدْراً، اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى کَنَفِکَ

براستى خدا برساند فرمانش را و قرار داده خدا براى هر چیز اندازه اى خدایا قرار ده مرا در کنف خود

 

وَفى جِوارِکَ، وَاجْعَلْنى فى اَمانِکَ وَ فى مَنْعِکَ.(1)

و در جوار خود و قرارم ده در امان و حفظ خودت.

 

…………………………………………..

1. کافى، جلد 2، صفحه 568، حدیث 1?

 

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


92/12/2::: 9:4 ع
نظر()
  
  

چگونگی خواندن نماز حاجت

معمولا ما انسان ها حاجت هایی داریم که کلید آنها فقط و فقط دست خداست در این بین هرکسی به هر طریقی می خواهد به خداوند متصل بشود و حاجت خود را بطلبد . ما مسلمانها نیز از این قاعده مستثنا نیستیم و معمولا با قواعد و نظم خاصی خداوند را عبادت می کنیم و مطمئنا خداوندی که این همه منظم است عبادت منظم را نیز بیشتر دوست دارد..یکی از راه های طلبیدن حاجات و آرزوها ، نماز حاجت است در زیر یک نماز حاجت مجرب از کتاب گنجهای معنوی، برای شما معرفی می کنیم امیدواریم هرچه زودتر به حاجات و خواسته های خود دست یابید:

این که دو رکعت نماز در وقت ضرورت بخواند به این دستور، در رکعت اول بعد ازحمد سوره انا‌فتحنا را تا … نصراً‌عزیزا بخواند و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره الم‌ نشرح را تا آخرش بخواند و بعد حاجت خود را از خدا بخواهد.

چگونگی خواندن نماز حاجت|نماز حاجت مجرب|روش خواندن نماز حاجت|نماز برای رسیدن به آرزوها

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 


  
  

 

 

فضائل اخلاقی و کرامات و سیره ی امام رضا(ع)

در این قسمت اندک اشاه ای به گوشه ای از فضائل اخلاقی و کرامات و سیره ی امام رضا علیه السلام می پردازیم:
ابراهیم بن عباس مى گوید: من هرگز ندیدم حضرت رضا(ع) به کسى ظلم کند یا سخن کسى را قطع نماید یا حاجت کسى را در صورت قدرت رد کند یا در مجلسى پاهاى خود را دراز کند یا به نشانه بى احترامى نسبت به کسى، تکیه دهد یا بنده‏ هاى خود را ناسزا گوید یا آب دهان خود را بیرون بریزد یا صدایش را به قهقهه بلند کند؛ بلکه خنده آن حضرت تبسّم بود.
وقتى براى آن حضرت سفره مى ‏انداختند، تمام بندگان و خدمتگزاران خود، حتى دربانان و چوپانها را در سر همان سفره مى‏ نشاند. خواب آن حضرت بسیار کم و بیدارى اش زیاد بود و بسیارى از شب ها تا به صبح نمى خوابید.
روزه هاى مستحبى بسیار مى ‏گرفت و هرگز سه روز روزه را در یک ماه ترک نمى‏ کرد و مى‏ فرمود که آن روزه دهر است و آن روز پنجشنبه اول و پنجشنبه آخر و چهارشنبه اول از دهه دوم هر ماه است. صدقات سرى آن حضرت بسیار بود و اکثرا آنها را در شب‏هاى تار- بدون مهتاب- انجام مى داد. هر کس گمان کند که مانند آن حضرت را دیده است او را تصدیق نکنید.
ابن ابى عباد، وزیر مامون، شیوه زندگى امام(ع) را چنین یادآور شده است:
“حضرت على بن موسى(ع) در تابستان روى حصیر مى نشست و فرش او در زمستان نوعى پلاس بود، دور از چشم مردم جامه خشن مى ‏پوشید و هنگام رویارویى با مردم، لباس معمولى مى‏ پوشید تا خودنمایى به زهد، تلقى نشود.”
عطر اخلاق امام(ع)، در نسیم شعر شاعران
ابونواس، از ادیبان و شعراى معروف عصر امام رضا(ع) است. وى که در ادبیات و شعر، شهره و نامدار زمان خود بوده است، با تمام توان ادبى که داشت، از ستودن امام(ع) اظهار ناتوانى کرد. ابن طولون مى نویسد،
برخى از اصحاب به ابونواس اعتراض داشته، چنین گفتند:
تو در باره شراب، کوه و دشت، موسیقى و … شعر سروده‏اى، تو را چه شده است که درباره موضوعى مهم، یعنى شخصیت والاى امام على ‏بن موسى الرضا(ص) تاکنون چیزى نگفته و شعرى نسروده ‏اى؟ با آن که معاصر امام نیز هستى و او را به خوبى مى شناسى.
ابونواس در پاسخ چنین گفت:
والله ماترکت ذلک الا اعظاما له و لیس یقدر مثلى ان یقول مثله
سوگند به خدا که بزرگى او مانع این کار شده است. چگونه کسى چون من، درباره شخصیتى چون او مدح تواند کرد.
آنگاه ابیات زیر را سرود:
قیل لى انت اوحد الناس‏طرا فى فنون من الکلام النبیه
لک فى جوهر الکلام بدیع یثمر الدر فى یدى مجتبیه

فعلام ترکت مدح ابن‏موسى و الخصال التى تجمعن فیه
قلت لا اهتدى لمدح امام کان جبریل خاد ما لابیه
چکیده سخن او چنین است: از من نخواهید او را بستایم، مرا توان آن نیست تا از کسى که جبرئیل خدمتگزار آستان پدر اوست مدح گویم.قصیده‏اى به او منسوب است که در مرو چون چشمش به حضرت رضا(ع) افتاد، آن را سرود و گفت:
 مطهرون نقیات ثیابهم تجرى الصلاة علیهم اینما ذکروا
من لم یکن علویاحین تنسبه فماله فى قدیم الدهر مفتخر
فانتم الملا الاعلى و عندکم علم الکتاب و ما جاءت به‏السور
امامان معصوم، پاکیزگان و پاکدامنان هستند که هرگاه نامى از ایشان به میان آید، بر آنان درود و تحیت فرستاده خواهد شد.
کسى که انتسابش به سلاله پاک على(ع) نرسد، در روزگاران داراى مجد و افتخار نیست.به راستى که شما در جایگاه بلندى قرار دارید و علم کتاب و مضامین سوره‏هاى قرآن نزد شماست.
ابن صباع مالکى درباره حضرتش مى‏نویسد:
حضرت از مناقبى والا و صفاتى پسندیده برخوردار است. نفس شریفش پاک، هاشمى‏نسب و از نژاد پاک نبوى(ص) است.
بعداز جریان ولایتعهدى، روزى عبدالله‏بن مطرف ‏بن هامان بر مامون وارد شد. حضرت رضا(ع) نیز در مجلس حضور داشت. خلیفه رو به عبدالله کرد و گفت: در باره ابوالحسن على‏بن موسى الرضا(ع) چه مى‏گویى؟

 

عبدالله گفت:
«چه بگویم در باره کسى که طینت او با آب رسالت سرشته شده و ریشه در گواراى وحى دوانیده است. آیا از چنین ذاتى جز مشک هدایت و عنبر تقوا مى‏تواند ظاهر شود؟»

فضائل اخلاقی و کرامات و سیره ی امام رضا(ع)

فضائل اخلاقی و کرامات و سیره ی امام رضا(ع)
اخلاق امام(ع) در بیان روایات
او بسیار به مستمندان رسیدگى مى ‏کرد. به دادن صدقه به ویژه در شبهاى تار و به صورت پنهانى بسیار مبادرت مى ‏کرد. با خدمتگزارانش کنار یک سفره مى‏ نشست و غذا مى‏ خورد.
هیچ فرقى میان غلامان و اشراف و اقوام و بیگانگان نمى‏ گذاشت، مگر براساس تقوا. همواره متبسم و خوش‏رو بود. بهترین بخش غذاى خود را قبل از تناول، براى گرسنگان جدا مى ‏ساخت. با فقرا مى ‏نشست. در تشییع جنازه شرکت مى‏ جست. خدمتکارى را که مشغول خوردن غذا بود، به خدمت فرا نمى‏ خواند. با صداى بلند و با قهقهه هرگز نمى‏ خندید.
رفع نیاز مؤمنان و گره‏ گشایى از ایشان را بر دیگر کارها مقدّم مى‏ داشت. روى حصیر مى‏ نشست. قرآن زیاد تلاوت مى‏ کرد. با گفتارش دل کسى را نرنجانید. سخن هیچ کس را ناتمام نمى‏ گذاشت و نمى‏ شکست. هیچ نیازمندى را تا حد امکان رد نکرد. پاى خود را هنگام نشستن در حضور دیگران دراز نمى‏ کرد. در حضور دیگران همواره از دیوار فاصله داشت و هیچ گاه تکیه نزد.
همواره یاد خدا بر زبان جارى داشت. از اسراف و تبذیر سخت پرهیز داشت. به مسافرى که پول خود را تمام و یا گم‏کرده بود، بدون چشم داشت، هزینه سفر مى‏ داد. در دادن افطارى به روزه‏ داران کوشا بود. به عیادت بیماران مى ‏رفت.

در معابر عمومى، آب دهان خود را نمى ‏انداخت. از میهمان شخصا پذیرایى مى ‏کرد. هنگامى که بر جمعى کنار سفره وارد مى ‏شد، اجازه نمى ‏داد تا براى احترام وى از جاى برخیزند. به سخن دیگران که وى را مورد خطاب قرار داده، از او پرسشى داشتند، با دقت کامل گوش مى‏ داد.
خویش را به بوى خوش معطر مى‏ کرد، به خصوص براى نماز. به نظافت جسم و لباس به ویژه موى سر توجّه داشت. قبل از غذا دست‏ها را مى ‏شست و با چیزى خشک نمى ‏کرد، بعد از غذا نیز آنها را مى‏ شست و با حوله‏اى خشک مى‏ کرد.
اگر غذایى از حد نیاز زیاد مى ‏آمد، آن را هرگز دور نمى‏ ریخت. در حضور دیگران به تنهایى چیزى نمى‏ خورد. بسیار بردبار و شکیبا بود. کارگرى را که به مبلغ معین اجیر مى‏ کرد، در پایان افزون بر مزدش به او عطا مى‏ کرد. با همگان با رافت و خوشرویى روبرو مى ‏شد. بسیار فروتن بود. به فقرا و بیچارگان بسیار مى‏ بخشید و آن را براى خود پس انداز مى‏ دانست.
این همه که یاد شد، بى‏گمان خوشه ‏اى از خرمن شخصیت اخلاقى آن امام بزرگ است و نه تمام.
مهمانى و آداب آن
شبى حضرت رضا(ع) مهمانى داشتند که یک مرتبه چراغ تغییرى کرد- و احتیاج به اصلاح داشت- مهمان، دست خود را دراز کرد تا چراغ را درست کند.
حضرت رضا(ع) دست او را کنار زدند و خودشان به اصلاح چراغ پرداختند و فرمودند: «ما قومى هستیم که مهمانهایمان را به کارى وا نمى‏ داریم» احترام مهمان، بیش از این است که به خدمت صاحبخانه بپردازد.
حقوق کارگر
سلیمان جعفرى مى‏ گوید:… من با حضرت رضا(ع) وارد منزلشان شدیم، حضرت دیدند غلامانشان مشغول گلکارى هستند و کارگر سیاه چهره‏اى هم با آنها مشغول کار است.
حضرت فرمود، این کیست با شما؟ غلامان گفتند او را آورده ‏ایم به ما کمک کند و چیزى هم به او بدهیم.
حضرت فرمود، آیا مزد او را معین کرده ‏اید؟ گفتند نه، ما هر چه به او بدهیم راضى است.حضرت بسیار خشمگین شدند به طورى که مى‏ خواستند غلامان خود را با تازیانه ادب کنند، من پیش رفته گفتم، فدایتان شوم چرا ناراحت شدید؟!
حضرت فرمود: آخر من چندین بار آنها را از مانند این کار منع کرده‏ ام که به هیچ کس کارى ندهند مگر مزد و اجرت او را تعیین کنند.
- اى سلیمان- بدان اگر کارگرى براى تو کارى کرد بدون تعیین اجرت غالبا چنین است- اگر سه برابر اجرتش را هم به او بدهى باز گمان مى‏ کند. کم داده ‏اى و اگر مزد او را تعیین کردى، اگر همان مقدار هم بدهى ترا سپاسگزار است و اگر یک ذره اضافه کنى آنرا بحساب مى آورد و مى‏ فهمد که به او زیادى هم داده‏ اى.

 

 

 

تواضع در کمک کردن
یک بار حضرت امام رضا(ع) وارد حمام عمومى شدند. یکى از کسانى که داخل حمام بود و حضرتش را نمى ‏شناخت از حضرت خواست که او را دلاکى کند. حضرت با تمام جلالتى که داشتند شروع کردند به کیسه کشیدن آن شخص.
هنوز چیزى نگذشته بود که افرادى که در حمام رفت و آمد داشتند، حضرت را شناختند و به آن شخص معرفى کردند آن مرد شروع کرد به عذرخواهى، ولى حضرت بدون اینکه از کار خودشان دست بردارند، جملاتى براى رفع ناراحتى او فرمودند و همانگونه که دلاکى مى‏

کردند با کلام نرم و ملایم قلب او را آرامش بخشیدند.
تقوى ملاک برترى
یکى از اهالى بلخ مى‏ گوید: من در سفر حضرت رضا(ص) به خراسان همراه بودم، یک روز وقتى سفره‏اى براى حضرت انداختند آن حضرت تمام خدمتگزاران اعم از سیاه و غیر سیاه را بر سر آن سفره جمع کرد.
من عرض کردم فدایت شوم خوب است براى آنها سفره دیگرى قرار دهید! حضرت فرمود، آرام باش که خداى همه ما یکى است، مادر همه ما و پدر همه ما یکى است و پاداش هم به عمل است. هر کس عملش بهتر است نزد خداوند مقرب‏تر است هر چند بنده یا سودانى سیاه باشد.
اسراف و تبذیر
یاسر خادم مى‏ گوید: روزى غلامان حضرت میوه‏اى خوردند و آن را به پایان نرسانده به دور انداختند.
حضرت رضا(ع) به آنها فرمود: سبحان الله اگر شما از همین میوه نیم خورده بى ‏نیاز هستید- بدانید- افرادى هستند که به آن محتاج‏اند، آن را به افرادى که احتیاج دارند برسانید.
حرمت مؤمن
یسع ‏بن حمزه مى‏گوید: من در مجلسى با حضرت رضا(ص) مشغول صحبت بودم و عده زیادى هم براى پرسش از مسائل حلال و حرام جمع شده بودند. که مردى بلند قامت و گندمگون داخل شد و سلام کرد و عرضه داشت. من دوستى از دوستداران شما و اجداد شما هستم و از حج مى‏ آیم، زاد و توشه‏ ام گم شده اگر ممکن است کمکى بفرمائید که من به شهرم برسم که این نعمتى است بر من از جانب خداى تعالى، پس چون به شهرم رسیدم آنرا از جانب شما صدقه مى‏ دهم چون من احتیاجى به صدقه ندارم.

حضرت فرمود: بنشین، خدا تو را رحمت کند. حضرت رو کردند به مردم و با آنها سخن گفتند تا وقتى که متفرق شدند و فقط آن مرد و من و سلیمان جعفرى و خیثمه باقى ماندیم. حضرت فرمود، اجازه مى‏ دهید من به داخل منزل بروم؟
بلند شدند و داخل رفتند و بعد از لحظاتى آمدند پشت در و دست مبارک خود را از بالاى در خارج کردند و فرمودند: کجاست آن مرد خراسانى؟ آن مرد گفت: بله اینجا هستم. حضرت فرمود: این دویست دینار را بگیر و کار خود را انجام بده و به آن متبرک شو و از طرف من هم لازم نیست صدقه دهى، بیرون برو که من ترا نبینم و تو مرا نبینى. آن مرد خارج شد.
وقتى حضرت آمدند، سلیمان گفت فدایت شوم شما که عطاى وافر و زیادى به این مرد فرمودید چرا روى نازنین خود را از او پوشاندید؟ حضرت فرمود، تا مبادا ذلت سؤال را در چهره‏ اش ببینم. آیا مگر نشینده ‏اى که رسول خدا(ص) فرمود: هر کس حسنه و کار نیک خود را مستور بدارد، برابر است با هفتاد حج و هر کس سیئه و کار زشت خود را آشکار کند خوار مى‏شود و هر کس زشتى خود را بپوشاند و عمل خلافش را در پنهان انجام دهد بخشیده خواهد شد؟!
اطعام مساکین
معمربن خلاد مى‏ گوید: وقتى حضرت رضا(ص) مى‏ خواستند غذا بخورند یک کاسه بزرگى را کنار سفره مى‏ گذاشتند و از بهترین غذاها، از هر کدام مقدارى، در آن کاسه مى‏ ریختند و مى ‏فرمودند: آنرا به مساکین بدهند.
سپس این آیه مبارکه را قرائت مى‏فرمودند: فلا اقتحم العقبة – سوره بلد آیه 11 – «پس انسان. آن گردنه‏ هاى سخت را نتواند پیمود.» و بعد مى ‏فرمود، چون خداوند مى ‏دانست که براى هر انسانى، آزاد کردن بنده، مقدور نیست راهى براى رسیدن به بهشت قرار داد با اطعام طعام.
عبادت‏هاى سنگین و ختم قرآن و سجده ‏هاى طولانى
برادر دعبل مى‏ گوید: حضرت رضا(ص) پیراهنى از خز سبز رنگ و انگشترى از عقیق به برادرم «دعبل» عنایت کردند و فرمودند، اى دعبل برو «قم» که در آنجا فایده خواهى برد، و فرمود: این پیراهن را محافظت کن.زیرا که من در این پیراهن در هزار شب، هر شب هزار رکعت نماز خوانده‏ام و در آن هزار بار قرآن را از ابتدا تا انتها ختم کرده ‏ام.
صولى مى‏گوید: از جده‏ام پرسیدند که درباره رفتار حضرت رضا(ع) سخنى بگوید.
جده من که زنى بسیار عاقل و سخاوتمند بود گفت: حضرت رضا(ع) که همیشه نمازش را در اول وقت مى‏ خواند وقتى نماز صبحش تمام مى ‏شد به سجده میرفت و سر مبارک خود را بر نمى ‏داشت تابالا آمدن آفتاب. و آن حضرت در این مدت به ذکر خداى تعالى مشغول بود.

 

© بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

 

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1392 | نویسنده : یورفان

  •   
      

    :::::::بیشتربدانید درباره ی خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو::::::

    دردهای جسمی و روحی‌تان را با این مواد غذایی فراموش کنید
    اگر عادت دارید تا کمی سرتان درد می‌گیرد یا کمی بی‌حوصله می‌شوید مشت مشت قرص و مسکن بخورید دست نگه دارید! می‌خواهیم بگوییم که برخی از مواد غذایی افسردگی را از شما دور می‌کند، دردهایتان را تسکین می‌دهد و مانند آرام‌بخش عمل می‌کنند.

     

    مواد غذایی تأثیر زیادی روی سلامت و آرامش تک‌تک ما دارد. برای همین توصیه می‌کنیم از این به بعد زمانی که یک درد ناگهانی به سراغتان می‌آید بی‌خیال مسکن و آرام‌بخش شوید و یک فنجان چای، یک عدد هویج یا یک تکه شکلات میل کنید. با ما باشید تا با 8 ماده‌ی غذایی ضد درد و آرام‌بخش آشنایتان کنیم.

     

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی آرام‌بخش شماره‌ی یک: ماهی
    اگر خدای نکرده افسرده‌اید یا دل و دماغ ندارید بدانید که اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماکرو، ماهی تن و ماهی ساردین به وفور وجود دارند اگر با مواد غذایی دیگر مصرف شوند تأثیر خیلی زیادی در رفع افسردگی دارند.

     

    متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه دارند که افراد بزرگ‌سال هر هفته دو مرتبه ماهی بخورند و افرادی که از مشکلات روحی رنج می‌برند روزانه حداقل 1 گرم قرص امگا 3 مصرف کنند.

     

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی آرام‌بخش شماره‌ی دو: شیر
    آیا می‌دانید که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به سرطان و ام اس را بالا می‌برد؟ نتایج پژوهشی که در سال 2008 به چاپ رسید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D می‌تواند به افسردگی هم منجر شود. محققان هلندی روی 1282 سالمند بررسی‌هایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند میزان ویتامین D در افرادی که از افسردگی رنج می‌برند به میزان 14 درصد کمتر از بقیه است.

     

    اگر مدام احساس می‌کنید که دل و دماغ ندارید به فکر پر کردن باک ویتامین D تان باشید. برای این کار به سراغ شیر، شیر سویا و کره بروید که حاوی ویتامین D می‌باشد. ماهی، جگر و زرده‌ی تخم‌مرغ نیز حاوی این ویتامین می‌باشد. توصیه می‌کنیم هر روز 15 دقیقه آفتاب بگیرید. اگر تصور می‌کنید دچار کمبود این ویتامین شده‌اید با نظر پزشک مکمل مصرف کنید.

     :::::::بیشتربدانید درباره ی خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو::::::

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی آرام‌بخش شماره‌ی سه: قند
    قند خاصیت مسکنی دارد. به عقیده‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه قند این قدرت را دارد که دردهای شدید را تسکین بدهد. البته این ماده‌ی غذایی تأثیری در تسکین دردهای مزمن ندارد. البته قند که می‌گوییم منظورمان الزاماً گلوکز یا کربوهیدرات‌های دیگر نیست بلکه منظورمان همان طعم شیرین است.
    سبزیجات سبز رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که نه تنها برای بهبود قوه‌ی بینایی مفید هستند بلکه تأثیر مثبتی روی مغز نیز دارند.

     

    قند و کلا طعم شیرین باعث تولید «آندورفین» همان مسکن و آرام‌بخش طبیعی بدن شده و احساس درد را در افراد مختلف کاهش می‌دهد. اگر دغدغه‌ی اضافه‌وزن دارید و می‌ترسید با افزایش مصرف قند چاق شوید بهتر است از جایگزین‌های آن استفاده کنید. می‌توانید از گیاه استویا کمک بگیرید که همان اثرات قند را دارد اما قند خونتان را بالا نمی‌برد و مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند.

     

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی شماره‌ی چهار: غلات و سبزیجات سبز
    سبزیجات سبز و غلات غنی‌شده برای مغز مفیدند. محققان فنلاندی به مدت 10 سال روی 2313 نفر بررسی‌هایی انجام دادند. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که فولات یا همان ویتامین B9 کمتری مصرف می‌کنند بیشتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. این ویتامین همانی است که با مصرف عدس، اسفناج، توت‌ها و میوه‌های ریز بی هسته، پرتقال و آووکادو نصیبتان می‌شود.

     

    توجه داشته باشید که کمبود ویتامین B12 (محصولات لبنی، تخم‌مرغ) و ویتامین B6(موز، سیب‌زمینی و غلات غنی‌شده) نیز می‌تواند شما را در معرض بدخلقی و افسردگی قرار دهد. محققان معتقدند که این ویتامین‌ها باعث ترشح «سروتونین» می‌شوند که وظیفه‌ی کنترل خلق و خو را بر عهده دارد.

     :::::::بیشتربدانید درباره ی خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو::::::

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی شماره‌ی پنج: چای
    یک فنجان چای سر حالتان می‌آورد. به عقیده‌ی محققان افرادی که هر روز یک فنجان چای می‌نوشند کمتر از افرادی که چای نمی‌نوشند افسرده می‌شوند. این محققان معتقدند افرادی که بیش از 5 فنجان در روز چای می‌نوشند از افسردگی رنج نمی‌برند.

     

    در نهایت اینکه باید بدانید «تانین های» موجود در چای خواص آرام‌بخشی دارند و دردها را تسکین می‌دهند.

     

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    مواد غذایی شماره‌ی شش: هویج، سیب‌زمینی شیرین و کدو
    سبزیجات سبز رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که نه تنها برای بهبود قوه‌ی بینایی مفید هستند بلکه تأثیر مثبتی روی مغز نیز دارند.

     

    قند این قدرت را دارد که دردهای شدید را تسکین بدهد. البته این ماده‌ی غذایی تأثیری در تسکین دردهای مزمن ندارد. البته قند که می‌گوییم منظورمان الزاماً گلوکز یا کربوهیدرات‌های دیگر نیست بلکه منظورمان همان طعم شیرین است.
    به عقیده‌ی محققان افرادی که بتاکاروتن بیشتری مصرف می‌کنند و یا مکمل دریافت می‌کنند عمر طولانی‌تر و عملکرد مغزی بهتری دارند. اما حواستان باشد اگر سیگار می‌کشید و یا قبلاً سیگاری بودید نباید از مکمل بتاکاروتن استفاده کنید به خاطر اینکه این مکمل‌ها احتمال ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری بالا می‌برند.

     

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی شماره‌ی هفت: شکلات سیاه
    نتایج پژوهش‌های محققان انگلیسی نشان می‌دهد که شکلات سیاه نشاط‌آور است و در برخی از افراد باعث افزایش ضربان قلب می‌شود.

     

    باید بدانید که تأثیر این شکلات تقریباً طولانی مدت است.
    شکلات و کاکائو حاوی کافئین هستند برای همین هم مغز را تحریک می‌کند. برای همین هم ذهن شما را آرام کرده و خلق و خویتان را بهتر می‌کنند.

     

    خواص:ماهی ، شیر ،قند،سبزیجات،چای وقهوه و شکلات،هویچ و سیب زمینی و کدو

    ماده‌ی غذایی آرام‌بخش شماره‌ی هشت: قهوه
    محققان انگلیسی 48 داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. به گروهی از شرکت‌کننده‌ها کافئین و به گروه دیگر پلاسبو دادند. سپس از آن‌ها خواستند که به چند تست و امتحان جواب بدهند. بررسی‌ها نشان داد که کافئین توانایی و قابلیت ذهنی داوطلب‌هایی که کافئین دریافت کرده بودند را افزایش می‌دهد.

     

    محققان مشاهده کردند که کافئین اثرات متفاوتی روی افراد دارد و برای همین برخی معتاد این نوشیدنی می‌شوند و برای برخی دیگر چندان خوشایند نیست. علاوه بر این محققان معتقدند که برای خلاص شدن از سردرد هیچ نوشیدنی مانند یک فنجان قهوه موثر نیست. می‌پرسید چرا؟ اول به خاطر اینکه کافئین موجود در قهوه به تنگ شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند. دوم به این دلیل که کافئین مانند مسکن‌هایی مانند آسپرین عمل می‌کند.

    تهی و تنظیم توسط یورفان

    کمک گرفته از بیتوته و تبیان

     

    © بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

     


      
      

    برخی از غذاها  بسیار مفید هستند که در توصیه های هر متخصص تغذیه ای وجود دارد. دراینجا برخی از مواد غذایی مفید و ضروری را که در هر رژیم غذایی باید گنجانده شود را ذکر می کنیم :

    رژیم غذایی, هندوانه, سرطان پروستات

    لوبیا و عدس
    لوبیا و عدس از ستاره های تغذیه هستند . این مواد پر از پروتئین ، فیبر و سرشار از کربوهیدرات ها ، پتاسیم ،آهن ، منیزیم و روی هستند .
    صدها نوع از انواع غذا ها که سرشار از لوبیا و عدس هستند ، در فروشگاه ها وجود دارند که باید به آنها توجه ویژه کرد .لوبیا و عدس را می توان در خورشت ، سالاد ، سوپ و حتی به عنوان چاشنی هم می توان در غذاها اضافه کرد .

    رژیم غذایی, هندوانه, سرطان پروستات

    هندوانه
    هندوانه از غذاهای مورد علاقه همه افراد در فصل تابستان است . اما به این دلیل که هندوانه میوه ای شیرین است و بعضی از افراد این تصور را دارند که با خوردن آن میزان قند بدنشان افزایش می یابد در نهایت از خوردن آن اجتناب می می کنند ، در صورتی که قند موجود در هندوانه قند طبیعی است .
    یک متخصص تغذیه بیان می کند که هندوانه باید در رژیم غذایی همه افراد گنجانده شود .
    هندوانه یک میوه آبدار ، شیرین ، کم کالری و پر از ویتامین آ و ث است . از آن جایی که حاوی مقدار زیادی مایع است در تامین آب بدن بسیار کمک می کند .

    رژیم غذایی, هندوانه, سرطان پروستات

    سیب زمینی شیرین
    سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی کالری و کربوهیدرات است زیرا به طور طبیعی شیرین است با این حال نباید سعی کنیم با خوردن آن سیر شویم ، سیب زمینی یکی از بهترین سبزیجات است .
    سیب زمینی ماده ای است که سرشار از ویتامین C ، بتا کاروتن ، فیبر و پتاسیم است .

    رژیم غذایی, هندوانه, سرطان پروستات

    کلم قرمز
    یک منبع بسیار مهم از A ، D ، K و سرشار از مقادیر زیادی از مواد معدنی است . کلم قرمز حاوی 22 کالری است .
    منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است ، مصرف این ماده تولید آنزیم های ضد سرطان را تقویت می کند . کلم قرمز را می توان به صورت خام ، پخته ودر غذا ،سالاد و سوپ استفاده کرد .

    رژیم غذایی, هندوانه, سرطان پروستات

    کنسرو گوجه فرنگی
    برخی افراد فکر می کنند مصرف گوجه فرنگی تازه بسیار مفیداست ، اما گوجه فرنگی که پخته شده باشد به جذب برخی لیکوپن که برای مبارزه با بیماری ها ضروری است کمک می کند .
    تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از گوجه فرنگی (کنسرو گوجه فرنگی) ممکن است به پیشگیری از انواع سرطان از جمله سرطان پروستات کمک می کند زیرا گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی لیکوپن ، که یک آنتی اکسیدان قوی است ، می باشد.
    یک متخصص تغذیه بیان می کند که اگر انرژی شما به سرعت از بین می رود ، غذاهای کنسرو شده می تواند بسیار کمک کننده باشد و حکم نجات غریق را داشته باشد .

    رژیم غذایی, هندوانه, سرطان پروستات

    ماست ساده بدون چربی
    انواع ماست های ساده بدون چربی مختلفی در بازار وجود دارد . همه ماست ها منبع بسیارخوبی از پتاسیم ، کلسیم ، روی ، پروتئین ،ویتامین ب 6 و ب 12 هستند . ماست ماده غذایی خوبی برای کنترل وزن است .

     

    © بازنشر مطالب یورفان تنها باذکر منبع، مجاز میباشد.

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

     


      
      
       1   2   3   4   5   >>   >